Informacje praktyczne
Jak uzyskać uprawnienia kombatanta?
Decyzje o przyznaniu uprawnień kombatanckich wydaje Szef Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych na podstawie:
- udokumentowanego wniosku zainteresowanej osoby
oraz - rekomendacji stowarzyszenia właściwego dla określonego rodzaju działalności kombatanckiej.
Uwaga: Rekomendacje udzielane są bezpłatnie, nie ma też obowiązku zapisywania się do stowarzyszenia.
Do wniosku należy dołączyć:
- wypełniony czytelnie i podpisany kwestionariusz,
- życiorys za szczególnym uwzględnieniem działalności kombatanckiej,
- 2 aktualne fotografie legitymacyjne (opisane na odwrocie imieniem, nazwiskiem i datą urodzenia),
- kserokopię dowodu osobistego (w przypadku starych formularzy dowodów - kopie stron zawierających dane osobowe, serię i numer dokumentu oraz strony zawierające adres zamieszkania),
- odcinek emerytury lub renty,
- dowody potwierdzające działalność kombatancką (np. dokumenty pochodzące z okresu działalności kombatanckiej, zaświadczenia właściwych instytucji, urzędów i archiwów, publikacje, opinie środowiska kombatanckiego, dowodem w sprawie mogą być również zeznania świadków),
- rekomendację wniosku wystawioną przez stowarzyszenie właściwe dla określonego rodzaju działalności kombatanckiej,
- osoby działające przez pełnomocników powinny również dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo.
Uwaga: wszystkie kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem. Poświadczenia powinien dokonać notariusz. Urząd administracji rządowej lub samorządowej wyłącznie na zasadach grzecznościowych.
Wniosek można złożyć osobiście w punkcie informacyjnym Urzędu albo nadesłać pocztą na adres Urzędu.